vi är laget, som krossar gnaget och käkar tyskar till frukost

jag har fortfarande inte insett vad vi ställt till med, men det vi gjort har vi gjort j*vligt bra tjejer!!!

Vad ska jag säga om matchdagen från mitt eget perspektiv så kan jag säga att jag var otroligt nervös och jag fick inte i mig mycket mat. Men när vi väl kom fram till Gamla Ullevi och började bekanta oss med kameror, publik och atmosfären så började det släppa för mig i varje fall. Och jag satt och började få upp bilder i mitt huvud om hur jag ville att allt skulle se ut och sluta.

Sedan börjar matchen och efter någon minut blir Maja nedriven och jag trodde först domarn skulle blåsa frispark sen pekar han på straffpunken, då var det bara att släppa allt och jag vet min uppgift. Jag går fram lägger upp bollen och lägger in den i mål, ärligt talat så vet jag inte vart jag la den (enligt matilda la jag den för högt;)) men jag var självsäker och visste var jag skulle skjuta och innan jag ens sett bollen i mål var jag på väg mot veckans bästa klack. TACK !
Under de sista minutrarna av första halvlek ökar felle på till 2-0 vi borde dock gått till pausvila med större siffror! Under andra halvlek släpper vi in tyskorna i matchen och vi släpper in turneringens första mål och tyskorna pressar oss hårt i slutet. men vi är ett såpass starkt lag att vi knyter ihop säcken och vinner, UNDERBART!!!!!

prisutdelning och upp på podiet och få medaljer, sedan fram till "klacken" och tacka för att sedan åka på flaket igenom Göteborg och sjunga. "VI ÄR LAGET SOM KROSSAR GNAGET, OCH KÄKAR TYSKAR TILL FRUKOST", "BLANDA OM, OJÄMNA LAG", "SEGERN ÄR VÅR"  jag minns inte allt vi körde på flaket. Men Patriks stämband tog mest stryk lät det som igår på vägen hem. hehehe. men det äre värt!

Sedan var det bara upp på läktarn och det blåååå havet för att heja fram city, där satt jag med min bebis (pokalen) och vann city också, vilken otrolig känsla att vi tar det två lag samma år, underbart! grattis grabbar.

Tackar alla för en sjukt bra vecka och slänger upp en bild på mig och emelie lundberg från GP.se!


(måste sticka ut hakan och säga att vi hade mer publik på finalen än city)

TACK FÖR ALLT!
in och lyssna på p4 också... hehehehehehehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0