Världens..bästa..duva?

Eftersom att efterfrågan är så stor och bloggen är så bra så ska väl ni få veta hur min onsdag har varit, enjoy it!

Imorse halv elva infann jag mig hos en av stadens alla sjukgymnaster och visade upp min vackra fot. Jag har skadat "fotbollsledbandet", ledkapseln och något jag inte minns vad det hette. Minst sex veckor sa han att det skulle ta och på lördag har det gått sex veckor så jag kan fortsätta drömma om att delta i matchspel nästa vecka men i varje fall, jag ska tillbaka imorgon och gå igenom rehabprogrammet nu vet ni alla nyfikna det. Men varför jag älskar duvor? Nu ska ni få höra..

(nu kommer ni få skratta)

Jag stegar ut från trappuppgången och går mot busshållplats A som det så fint heter där buss nummer 2 mot Torshälla ska avgå, som alltid så ska jag ställa mig under ett tak men jag hinner inte ställa mig till rätta innan jag känner att något landar på min axel och tjejen/damen/tanten framför mig vänder sig om skrattande och säger "ååååh mysigt!" jag tittar förskräckt på min högra axel och duvjäveln HAR SKITIT!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hon framför börjar mumla något om ansiktet och jag utbrister i panik "HAR JAG FÅTT I ANSIKTET????" lugnt och fint svarar hon "inte vad jag ser" tack gode gud för det.... Så nära det var att jag fått något så äckligt i huvudet.

(Ja det är tillåtet att skratta nu. Vad tror ni jag gjorde när jag började skicka sms till hela världen om det som nyss hänt?)
Jag kan då få säga att jag aldrig tidigare haft något emot dessa fåglar men idag fick den kärleken en riktig vändning, inte helt otippat kanske....

/10


Kommentarer
Postat av: evelina andersson

Du vet väl, underbara du, att just detta (något märkliga) tecken innebär (enligt någon korkad sägen) att du f.o.m just denna dag kommer att omringas av lycka:) så för att vara den eviga optimisten kan man säga att du hade tur;)

2010-02-27 @ 20:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0