bloggens första uppsats

EN UPPSATS OM FREDAGENS INVENTERING!

Att 14.56 dagen efter ett iskallt firande nere vid stadens fina fontän stampla in på Hemköp Smeden för inventering och mötas av, hör och häpna, noll människor vid frysdiskarna gjorde mig orolig. Jag brukar bli en av de sista som ramlar in men nu var jag helt plötsligt först, samma sak gällde grötfrukosten på julaftonensmorgon. Min familj kommer alltid just sist runt tio snåret när vi ska vara där nio, men till denna jul var vi först och iår var jag först till inventeringen.. Men som tur va började folket rulla in rätt snabbt.

Nu blev det ju så här att vi fick med oss en rad gröngölingar och glade Benny svarade glatt på den klassiska frågan "hur lång tid kommer det ta?" med att utan minsta blinkning sparkade han av oss benen och svara "Ja ni har ju en massa nya, så det lär ju ta längre tid än vanligt. Sen så ska vi göra två ändringar......." När han började dra de nya "reglerna" så hann jag räkna till att det var TRE grejer vi skulle tänka på inte två som han just sagt (lovat?)

Jag och min vapendragare Jessica fick städa upp efter de lata j*vlarna. Under första timmen hade vi bråkat rejält med spaghettin och nudlarna när B kommer och ger oss direktiv om att Fröken Sara Johansson inte skött räkningen korrekt när det gällde Nachochipsen så där fick vi börja räkna om skiten, att vi sedan fick stå och räkna såser som stod i allt annat än ordning var ju också toppen i säkert två timmar stod vi kvar på ett och samma ställe.... kanon! Vi blev sedan förflyttade till DJURMATEN, alla inventerares mardröm där knegade vi bland illaluktande och läckande påsar och konserver tur att Munken dök upp och drog sitt strå till stacken. När B får syn på mig och Jessica igen så hör vi stämman ropa "Hallå! ni kan räkna den här sen också och det här någon har gått härifrån".... Dax att hänga ut Nikoline Gustavsson och Alexandra Asserstam, ett ord räcker latmaskar.

Sedan tog jag det lugnt resten av inventeringen, tills jag bestämde mig för att ge Hanna Wallgren en hjälpande hand och skulle flytta på en kartong med Dumleklubbor. Vips känner jag att något svider, en fruktansvärt känsla vilket gör att jag slänger mig bakåt och håller om mitt skadade finger. Yes, jag skar mig på kartongen och det blev blodbad vid godispåsarna. Tur att Helena Hansson var snabbt igång med Hjärt och Lungräddningen för det kunde slutat illa... Smutsiga, illaluktande händer och nu ett blodigt finger. Fruktansvärda dag!

Inventeringens bästa:
"tre gånger någonting är ju arton"

Ett av direktiven vi fick innan vi skulle börja var "Sätt in lapparna innanför skyltarna så de inte ramlar bort". Jag kan med glädje påpeka att vi spelare lyckades höra regeln --> få in den i huvudet --> och låta den stanna där och göra som han sa. Medans ledarna gjorde vad? Jag låter bilden visa hur det gick för herrarna.



Inventeringens värsta:
Att jag fick det förklarat för mig att jag ängnat fyra (tillåt mig att skriva nästa ord) jävla timmar åt att räkna varor en FREDAGKVÄLL???? wow, att jag inte fick någon belöning bidrog till att jag inte gjorde något utbyte Pengar-mot-Godis heller i denna affär och att jag sedan upptäckte att mitt kära Ica Slagsta var stängt gjorde mig ännu mer ledsen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0