kommer du ihåg?

På onsdag vankas det match, borta mot Västanfors. Det är vårens sista match och visst f*n ska vi hålla trenden? 

Söndagen den 27e april 2003 gjorde Eskilstuna United entré i seriespelet, själv var jag såklart på plats på Tunavallen där Västanfors var på besök. Det regnade, det var kallt och jag lurade upp farsgubben högst upp på läktarn och där fick vi se United vinna enkelt med 7-0, plockepinn med andra ord. 

2003 var ett roligt år för United eftersom att man vann serien med 38p, 4poäng före tvåan Skoghall. Värt att notera är att Västanfors kammade noll och hade -115 i målskillnad, så vi kan ju lätt konstatera att de är bättre iår, poängmässigt minst i alla fall. Efter seriesegern så väntade ett kval till division 1, där United med vår kära målvaktstränare i kassen krossade kvalmotståndarna och division 1 var klart. tjollahopp!

Nu fick ni en kort och härlig måndagshistoria direkt från mitt huvud som är överpumpat av onödig fotbollsinformation.... (Amen hallå det står ju skrivet i stjärnorna att jag tog hjälp med Västanfors siffror)

Eskilstuna United - Västanfors 7-0 (2-0)
Eskilstuna United: Karolina Ljungqvist 2, Sara Olsson 2, Andrea Navarrete, Frida Segerberg, Victoria Stridh


10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0