knapp förlust mot Nyköping

Idag spelade Slagsta borta mot Nyköpings div2lag och förlorade med 2-1. Jag måste få säga att jag inte var speciellt imponerad över deras spel eller någonting, men att jag blev glatt överraskad över att vi kunde stå emot detta tunga lag! Keep up the good work girls!

Signe Sigge Wennström nickade in kvitteringen i första halvlek efter en vacker hörna av Linn Limpan Anderson, tyvärr så gjorde nyköping 2-1 i andra efter ännu en långboll kanske var det mitt läckage på vänsterkanten som bidrog till det målet, vem vet.....
Number ten spelade cirkus 30 minuter och rörde väl bollen max 10 gånger och det var ingen vacker syn de gånger som bollen var i närheten av mig, har vi pris för årets höna? Det postiva för min del är att det enbart kan bli bättre och för laget är det positiva att vi stod emot ett div2lag med rutin!

Tack för denna trevliga söndag, så ses vi imorgon på Vallen där det vankas EM-kval 19.00

/10

Kommentarer
Postat av: undrar

gick inte de upp i tvåan i år? tänkte på vad du mena med rutin :P

2010-03-29 @ 19:05:05
Postat av: 10

Säsongen 2007 spelade IFK Nyköping i div2 och deras spelartrupp har länge spelat damfotboll. Merparten i Slagstalaget som spelade igår har precis tagit steget upp till damserierna, så i jämförelse med "oss" så har de rutin. Köper du min förklaring?

2010-03-29 @ 21:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0