let me take some of the punches

Måndag kväll och dax för Signe och Beck att få sin godnattsaga i form av ett blogginlägg. Annars blir det dyrt för moi. Signe som förövrigt sparkade ner mig brutalt under kvällens 13-4 spel. För en stund så drömde jag mig tillbaka till tiden där målvakterna använda sig utav vadderade shorts och ja jag drömde faktiskt att jag hade såna shorts på mig, för fy satan vilken oskön landning jag gjorde!

Det roliga idag var väl att bara målvakterna, Lovisa (och Lina????) lyssnat på Maria och hennes "Man ska svettas in våren" alla andra börjar (äntligen) inse det här med att fotboll är en sommarsport, vilket i sin tur betyder att man spelar i shorts! Nu vet jag dock inte om Maria kört med den kloka meningen i år men jag fick höra den några gånger under 2007/2008 dock verkar det gått in genom ena örat och ut genom det andra. Chockerande? Inte ett dugg!

Imponerande var det alltså att se damerna i shorts idag och lika imponerande som det var, lika förödiskt var det att ha en gigantisk mygga efter sig under hela träningen. Jag är inte som många andra och är rädd för höjder och sånt fjanteri men jag är sjukt rädd för kryp, insekter och sånt äckligt. Så gissa om jag ville gråta när vi stod i plankan och jag först slåss med den gigantiska myggan och sedan ser en spindel krypandes på konstgräset... -OH MY GOD!!!

Fem plus till familjen Erlandson som sponsrat med en high tech cykel och det blev genast dagens snackis!

xoxo
10

Får inte glömma att skicka en tanke till The Hellenbergs som uteblev från dagens träning efter att ett rådjur korsat vägen lagom otajmat... fy farao! Kram till er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0