skrivet i stjärnorna

Glömde att berätta att Signe Wennqvist igår helt utan förvarning började sjunga förnågon av de två Emmorna som befann sig i bussen, eller kanske sjöng hon för båda. who knows? men så här lät det i alla fall.
...med blommor och choklad firar vi vår emma idag
Varpå jag börjar skratta lite fint och väntar på att hon ska rätta sig men ingen sådan kommer, så jag säger rätt förvånad "choklad?" och hon ger mig blicken och tyckte att jag var aspantad eftersom att låten går så!

Innan dagens träning så sitter kapten Jempa och funderar på vilka pjuck som ska användas, Copa eller AdiNova... slutade med att hon tog sina vita och då slänger hon ur sig "frågan är om jag ska blöta dem innan träningen" och Linn Loppan Andersson är rapp som vanligt och svarar att hon skulle det. Sagt och gjort... Jempa snörar på sig skorna och trycker igång kranen och lyfter upp benet på handfatet när hon sedan "vattnat" sina fötter så tittar hon på dem och säger "OJ NU VART DOM BLÖTA HANNA!!!".

Nu sitter jag här och vet inte hur jag ska göra med en sak. Idag släpptes bomben för laget gällande onsdagens match men då är frågan om vi ska släppa den så ni fans vet om den och riskera att Tyresö läser eller ja, helt enkelt offra den så dem har en chans att förbereda sig en aning.
Ne inte fan kan jag hålla er på sträckbänken, vill ni veta så ska ni få veta! Vill ni inte veta så får ni sluta läsa och se på onsdag 20.00 @ Tunavallen.
Idag genomfördes en riktigt fräsig träning på många sätt. Den var som vanligt full av glädje, skratt och kärlek. Självklart fyllt med dumma och smarta kommentarer = som sagt allt var som vanligt. Sen kommer vi till den där lilla grejen då att en gammal nummer 10 var med och lira keepball (iförd löparskor!) Och som ni pålästa människor vet så finns det ingen åldersgräns i F17- allsvenskan utan de överåriga får vara hur gamla som helst.. Så då bestämdes det alltså att Lotta Hellenberg gör comeback som fotbollsspelare och gör debut i United på onsdag 20.00.... Släng er i väggen!



Okej.... nu när jag tänker efter så kan det vara så att jag hade den där dialogen om att det blev bestämt med mig själv i huvudet(?!) Men alltså... det är väl aldrig försent att spela fotboll och med Lottas teknik och spelförståelse så är det inget man tackar nej till i första taget.

hej med er alla vackra människor
10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0