"my english is like crap"

Som rubriken lyder så är min sanning. Amen precis, så jag tänkte vara hygglo och dela med mig av en lista med fotbollstermer som jag hittat så kan vi hjälpas åt liksom eller nja mest jag som behöver träna på't. Himla engelskaspråk!

Avspark - Kick-off
Benskydd - Shinguards
Bollinnehav - Possession
Bredsida - Push-pass(UK), Inside-pass (US)
Bröst - Chest
Cruyff-vändning - Cruyff-turn
Dribbla - Dribble
Finta - Fake, Feint
Fotbolls)skor - Cleats (US)
Frispark - Free-kick
Fri yta - Open space
Frys - Freeze
Första tillslaget - First touch
Försvarsställning - Defensive stance
Huvud (nicka) - Head
Hörna - Corner
Individuell träning - Individual training
Inlägg, krossboll - Cross
Insida - Inside
Instruktionspunkter - Key Coaching Points
Jonglera, trixa - Juggle
Koner - Cones, discs
Kroppsfint - Stanley Matthews fake
Lår - Thigh
Markera, täcka - Marking
Mottagning - Receive
Nertagning - Trap the ball
Plan - Field, Pitch
Press - Press(ing)
Ribba - Cross-bar
Skarva - Flick
Skruva - Curve
Smålagsspel - Small-sided game
Stopp (i spel/övning) - StopStandStill
Sulan, undersida - Sole
Tempo - Pace
Träning - Session
Träning (planering) - Session-plan
Understödja - Support
Utsida - Outside
Volley - Volley
Vrist - Laces
Vristskott - Instep-kick
Väggspel - Give and go
Vända - Turn
Väst(ar) - Bibs (UK), Pinnies (US)
Överlapp - Overlap
Överstegsfint - Scissors-move

/you know who

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0