nonononono

Måndag och klockan står på 09.12 och jag är ledsen i själen. För stunden så är Helena i nåt av klassrummen på fantastiska SMID-området, tippar nästan på G16 eller kanske G20. Fusk är det hur som helst! Om drygt 45minuter ska även de nyblivna tvåorna hämta ut busskort och allt sånt man gör första dagen. Hälsa på lärarna, pratar med vännerna om sommaren och undrar hur det redan kan kännas som "vanligt" trots att man inte setts på ett x antal veckor.

Själv så ligger jag i sängen och välkomnar mig själv till min arbetslöshet, jag som annars säger arbetssökande tänker sörja och vara arbetslös idag, imorgon och tillsvidare.. Ja för stunden så är jag så deppig för att inte få gå till SMID att jag tänker stanna i sängen hela dagen och hela veckan.
Ni vet, SMID är inget program - Det är en livsstil!
Konstigt må ni föräldrar kanske tycka och ni som inte hunnit få den gnistan om er ålderkull än och speciellt inte ni nya kultingar som börjar senare idag (13.00). Har sagt det förr och säger det igen, ta vara på tiden för den kommer inte tillbaka. och det går fort, på tok för fort! Det är så speciellt......

Peace.Love.SMID.United

always number 10




Tack Föl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0