vem vet mest?



Som 18 åring så förmodar jag att man bör kunna tvätta? så  jag följde med när vår nyblivna 19åring Erlandson och får gamla nummer 13 Josefine de Brun Mangs skulle sätta igång tvättmaskinerna.
Jag hade förhoppningen att lära mig ett och annat och tittar nyfiket på när de ska trycka igång maskinerna.
Erlandson frågar då stolt "Ser det bra ut?" (inställningarna på maskinerna) men jag hinner varken titta på inställningarna eller svara innan de båda inser att dem vridit till "ylle". Jag vågar lova att jag verkligen inte hade dragit "spaken" eller vad det nu än kallas till ylle utan hade valt något som känts lite mer passande..... hehehehe.
När situationen var räddad och de mixtrat med spakarna så säger Hanna "alltså förut när jag har tvättat så har jag säkert dragit till YLLE"  stabilt....


10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0