en del att (försöka) återberätta

Denna träning i korridoren blev speciell, speciell då vi enligt Emelie Lundberg "var fler inne än ute". Inte riktigt men vi var fem starka som knegade hårt och turades om med att cykla och köra med vikter, skivstång, maq-pinne, gummiband och lite annat. Vi hade en del att göra i varje fall!

Tyvärr som jag nämde i förra inlägget så öppnas dörren och den kalla luften når oss, första tanken är "stäng dörra" a la skomakarn i barnen i Bullerbyn. Men lika fort som den iskalla luften nått kroppen så stängs dörren till allas glädje men glädjen försvann minst lika snabbt då vi ser att Anders kommer med en liten Rebecca Mellqvist i famnen. Flickebarnet stukade sin fot...

...väl i omklädningsrummet var det efter en stund i högläge dax för moi att linda om hennes fot men jag ville vara säker på att lindan suttit tillräckligt länge och ställer den klassiska frågan -Hur känns det? Har du sockerdricka i tårna?
Varpå Beck svarar "TA BORT DEN! ont såklart" och jag fick återigen ställa frågan "Har du sockerdricka i tårna?" Alla närvarande skrattar lite smått och Beck ser ut som sju svåra år och har ett stort frågetecken i pannan.
-Vadå sockerdricka?!
Här hoppar Anta in i dialogen och säger
-Jag fattar inte vad det är. En gång när jag tittade på sjukhuset då kom det in en kille som gjort illa sig och då sa doktorn att han hade sockerdricka i benet och då trodde jag att han hade sprutat in sockerdricka i blodet!
JÖSSES KVINNA!
Efter mycket om och men så förstod även Malvina Jansson att "Sockerdricka i tårna" är som när foten "somnat"!!!! och nu vet ni alla där ute det också vad jag menar med det, toppen!

När jag är i full gång med att linda lillzlatans fot så inser jag att hon stukat insidan av foten och säger att det är ovanligt  och svårare att stuka just insidan av foten.. men då blir jag påhoppad av rehabgruppens ljushuvud Malvina som bestämt säger att man stukar insidan betydligt lättare! när jag vill konfrontera hennes påstående och ber henne att testa trampa snett utåt och inåt så säger hon "nej jag kan inte för knät".... hallå du har två ben?
Under tiden som jag lindade om foten så rycks dörren upp och en gråtandes Amanda Olsson kommer inhoppande på ett ben MED fossingen prydd med en dauerbinda, fy fan!

Ett sjukt rörigt inlägg I know, my bad! Men jag fick kämpa länge och väl för att komma ihåg dessa händelser.... och har väl glömt den andra hälften som jag skulle skriva om!

Kan berätta en glädjande nyhet och det är att Mallis var hos doktorn igår med sitt vackra knä och en operationstid ska hon ha inom 4-6 veckor, kanon! och nu håller varenda kotte sina tummar och hoppas att dem håller detta löfte=)

be cool, vattenpistol!

10.30 lördag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0