'11

Supportern sammanfattar gameday friday



Så vacker var Heden 3 imorse lagom till andra halvlek, dessa vattenpölar är ingenting jämfört med den pöl som planen var under första halvlek, Heden 3 döptes nämligen om till Atlanten.

Denna fredag har inneburit slagsmål om täcket, paraplyn och torra strumpor mellan mig, Josefine och Helena. Vem som vann? mm inte var gammal äldst i alla fall, men snällast kanske? eller inte.
Nåja 08.55 stod vi i alla fall utanför hotellet fullt redo och utrustade för att börja marschera mot Heden, enda hållhaken var.....
♥ Bilen parkerades under torsdagskvällen på Heden istället för hotellets parkering @ Focushuset
♥ Vårt (läs hotellrummets) enda paraply låg i bagageluckan
♥ Helenas regnjacka låg givetvis också där
Så där stod vi och velade länge och väl (eller inte) innan vi hoppade in i första bästa taxi. Japp ni läste rätt vi tog en taxi från Gothia Towers till Heden..-Amen eliten vart skaru?!

Väl på Heden så mötte vi givetvis upp alla andra i järngänget och så var klackkriget igång, givetvis vann vi i blåa laget. Då de enda Linköpingsrop tillhörde klacken till Linköping FC (Wildcats) som lirade på planen brevid. Så läktarmatchen var liksom "piece of cake".

Jag har inte så mycket att skriva om matchen mer än att jag själv var bombsäker på att matchen skulle få avgöras på straffar eller genom lottning men tacka gud för att den genomfördes, trots att det var vilda protester för männen i svart, nej inte Virre o Putte utan domarna. De tycktes vara aningen för bra för att bli blöta om fötterna.

Inför andra matchen så laddade vi hejarklacksledare upp på Picasso för en fräsig lunch på bästa sätt, nja eller inte. Idag valde jag helt fel mat så nu tänker jag aldrig mer kila tillbaka dit tyvärr. Picasso är en restaurang mellan Heden och Avenyn blablabla.. Till saken, Helena tittade upp på tavlorna och frågade "Är det här riktiga Picassotavlor?" Nja inte så troligt att en Restaurang i Göteborg köper in äkta Picassotavlor om ägaren håller på Färjestad när hon bor i Göteborg, liksom då kan hon inte ha alla hästar i hagen, eller?

Vi var på Guldheden i god tid för att hitta känslan och målbilderna inför matchen och allt kändes top notch när fler och fler Eskilstunabor började strömma dit. United-, Trinkan och Hällbyspelare, päron, syskon, vänner och många andra var givetvis där men så i inledningen så blev vi knäppta på näsan. Jag är ärlig nu, en idiot, jävel, bajenpundare u name it förstörde min match genom att stämpla min bästa Sara "Limmarn" Björsson brutalt. Längesen som jag var så förbannad och jag kände hur ilskan bara bubblade, jag sa till och med följande till mina kompanjoner "Det är nu jag hatar att vara A-lagsspelare för då ska man vara en god förebild". Jag var så förbannad att det ej går att beskriva med ord mer än att det flög någr grodor ur min mun men varenda kotte vet hur man blir i när det är match och speciellt när man får se en fin vän lida så hårt.
Så jag passar på att be om ursäkt till alla knoddar för diverse onödiga sägelser men ibland måste känslorna ur..

Sara fick lämna Guldheden i ambulans och när jag pratade med henne nu under kvällen så skulle hon bli kvar på sjukhuset då hon inväntade en hjärnröntgen. Läkarna är lite förbryllade då hennes pupiller är olika stora. Men ett brutet revben samt en mildare hjärnskakning är bekräftat, sen hoppas vi resten är grönt... Massa kramar till dig Limmarn!

När Sara blivit hämtad av ambulans så tog Sofie plats mellan stolparna och givetvis ska hon ha en stor eloge för det. Liksom, vem får ens upp tanken på att ställa upp som keeper i en kvartsfinal i Gothia Cup? långt ifrån alla!

Bajen gick tidigt i andra upp till en 2-0 ledning och deras andra mål kom på en av de billigaste straffarna jag sett och Gröngölingen till domare tycks ha ärvt korten? eller så är jag bara väldigt blåögd, konstigt? inte alls.. Däremot så ryktas det om att även får 2-2 straff var otroligt billig, så det var kanske rättvist? Men vi hade även 1-0 av Emma Ehrlin som dömdes bort för? precis, ingen som vet.

Men nu räcker det med bitterhet, Bajen lyckades hitta sin skärpa igen lagom till straffarna. Men visst ska våra damer ha en stor applåd för den arbetsinsats de gjorde, fy fan så vackert att se dem vända 0-2 till 2-2, det är styrka! Speciellt när man tidigt får en skada på den viktigaste posten! Så jag är stolt över att ha fått vara nere på Gothia o sett dem vända... åh jag ryser!!

Varför kommer inlägget så sent blogglord? Jo för dirr efter matchen blev det lite kramkalas med Slitna Tigers IF innan jag snörade på mig de dyngsura skorna och började den långa resan tillbaka till Sverige igen.

United - Vi kommer tillbaka! Lite starkare och lite bättre så är vi redo att skörda framgångar.

Stort tack till våra tre lag som förgyllt veckan, toppen alla tjejer!

Nehe kanske inte det bästa inlägget jag skrivit, mennnnneee det kanske kommer ett fräsigt sådant av Siggi eller Ida?

Hej med er och  TACK TILL ALLA SOM VARIT I GÖTEBORG.
Unitedfamiljen♥

// Always number ten - Lord


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0