Det är inte lätt när det är svårt och inte svårt när det är lätt

Då damen som bär nummer nio Signe Wennström skäms så himla mycket för sitt misstag att hon inte vågar erkänna så väljer jag att sätta dit henne på riktigt.

Inför söndagens bortamatch så fick Signe uppdraget att se till att Emma Ehrlins benskydd och Copa Mundial kom med till Folkungavallen och Nyköping. Undertecknad var med när Signe i förrådet stolt pratade om sitt ärofyllda uppdrag och sen var det nog med det. Innan bussen börjat rulla så hinner Viktor dubbelkolla med Siggi Jónson om hon lyckats sköta sig och hon svarar bestämd -Men ja jag har grejerna!

För att göra historian ännu lite mer spännande så kan jag berätta att jag var tvungen att duscha efter den otroligt vidrigt svettiga bussresan, jag har enorma problem med att åka till Nyköping och mår därför alltid illa när målet är just Nyköping. Nåja efter att jag duschat så ska jag joina resten av laget som är ute och rekar planen men möts av en uppgiven Signe, besviken Emma och skrattande Amanda som alla tre pratar i mun på varandra om skor, benskydd, försvunna, nycklar, omklädningsrum, Eskilstuna, bussen, ansvar hit, ansvar dit.
Vilket resulterade i att jag bestämt fick slå näven i bordet och fråga vad fan det var frågan om och ser in i Signes tårfyllda ögon och hon utbrister "Emmas grejer är borta, vi har tittat i bussen och dem måste vara kvar på vallen"

WHAT? hur gick detta till?! Min första reaktion är att jag vill köra hola-hola dansen och skrika "In your face" för att jag äntligen får vara med om att någon gjort samma misstag som mig. Men sen inser jag allvaret i det hela att det faktiskt inte är Signe själv som drabbats utan vår skyttedrottning, så då börjar hårdjobbet med att leta pjuck till damen. Efter mycket om och men så får Emma spela i Veronikas Copa som är aningen för små och Veronika få spela i Amandas Copa... röta att nästintill ALLA i Unitedlägret använder sig utav de svarta dojorna från Adidassler så tränarna inte kan märka när misstag som dessa görs....

Signes stora börda har under dessa dagar varit att Viktor ska få veta men som den sanna golare jag är så kan jag inte låta bli! Dock med Skiftinges motto ekande i bakhuvudet -Golare får inga polare!

Fred . Kärlek . Eskilstuna
Always number ten
-All kärlek till Signe!

hoppas att någon av er läsare orkar läsa och förstår, för själv har jag enorma problem med min grammatik!

Kommentarer
Postat av: eken

haha golare får inga polare..

2011-05-12 @ 22:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0