till de röda från de blåa

Det är lördag och dagen alla Eskilstunabor väntat på, samma sak gäller för hela handbollssverige. Det är finaldag och på damsidan möts Sävehof-Team Eslöv och på herrsidan Sävehof-GUIF.
Så vackert, så bra, så nice!

Vi i United har själva en match att fokusera och briljera på som Signe så fint säger. Men självklart så ska herrarna som allt som ofta sitter uppradade på Tunavallens läktare få sig en hälsning. Själv så minns jag med glädje hur två av dem gjorde en "målgest" när United spelade hemma mot Ämtervik förra våren... Kan med 99% säkerhet säga att en av herrarna var Haukur som levererade den fina gesten/rörelsen.

Idag vallfärdar alltså varenda rödsupporter till Götelaborg för att avnjuta minst en fet match i Scandinavium! Det som får mig att rysa är att Göteborg är vår stad! 18 juli 2009 är historia för Eskilstuna, både för United och City. Då bärgades det första och andra Gothia Cup guldet efter en del andra platser av bland annat Trinkan, Tunafors och Slagsta IK. Att vi två "grannar" lyckades med bedriften samma dag är stort, stort som fan och en av de nämnare som ska hyllas är den blåa klack som befann som på Ullevi. 
Men idag är det time att hämta hem det ett riktigt guld, det finns ju hur många kottar som helst som hämtat hem guldet i Partille Cup och det här är bara lite finare, bättre, mäktigare, eller?

Nu har Guif med sig en jävlans massa människor och ja jag är inte dum, jag vet att Sävehof är en klubb från Göteborg och att dem bör ha betydligt mer. Men mina vänner -TILLSAMMANS ÄR VI OSLAGBARA!
Så ännu en gång skickar vi damer iväg några feta lyckosparkar och kommer självklart sitta bänkade ikväll. Njut av atmosfären när ni går in men lika mycket som ni tycker den är grym, lika grymt ska ni spela
Impossible is nothing!

always number ten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0