this aint a goodbye, it's a see you later. hoppas jag!

1083 inlägg har hittills publicerats på denna blogg och fler lär det bli, hoppas jag. Kan det vara så att jag skrivit 1000 av dessa, wow isåfall. Jag menar snacka om nolifer eller? Nej men det är faktiskt otroligt roligt att kunna gå tillbaka och läsa allt som hänt och alla roliga bloopers. Har dock inget favoritinlägg. Men det kanske ni andra har...

Sedan 1996 har jag, Milia, spelat fotboll. Jag började som fyraåring i Slagsta IK som idag är Eskilstuna United om ni inte visste det och min resa har absolut varit full med glädje, precis som det ska vara. Då -96 så lärde jag känna en av mina äldsta och bästa vänner vid namn Adina och bara att få en sån sak från fotbollen är otroligt värdefullt.

15 år som fotbollsspelare alltså och mycket har jag fått vara med om men att rannsaka allt är omöjligt. Det går verkligen inte för vissa saker är stora fotbollsmässigt och andra personligen. Givetvis så ligger Gothia Cup mig väldigt varmt om hjärtat men visst har allt bidragit till hur jag ser tillbaka på min tid i United. I mångas ögon och i mina egna så är United lite av min klubb, jag kan i stort sett allt historiskt sedan 2002. Förut kunde jag till exempel matchresultaten från säsongerna 03-04. Jag har gjort så sjukt mycket för denna klubb och Eskilstuna United kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat! 

Givetvis finns det ett "men" även för mig, så håll i hatten nu!!!!
Jag har valt att fortsätta min fotbollsutbildning i en annan klubb. Det är dax för mig att testa lyckan på annat håll och se om jag kan lyckas nå högre än vad jag gjort hittills. Det här alternativet har jag haft sedan 2009 men nu äntligen tagit mod till mig och tagit beslutet att skriva på för Hammarby Damfotboll.

Ni ska veta att det inte har varit ett lätt beslut även om alla runt om mig som fått tagit del av mitt velande sagt att jag ska "köra" (gå till Hammarby), så är United min klubb. Jag är Always number ten här. Och i United finns min absolut bästa vän och alla är underbara, min andra familj. Men var sak har sin tid och nu är det dags för mig att låta någon annan erövra nummer tio.

Så jag tar tillfället i akt och tackar för alla underbara år i United och tackar för att ni följt Unitedbloggen. Till mina älskade vänner i laget så kommer ni självklart inte slippa mig utan jag kommer vara på plats på Vallen för att se er plocka poäng. Förhoppningen är att jag har hunnit meddela mitt beslut inför laget innan detta inlägg publiceras (tidsinställt) men om inte så ber jag om ursäkt för att det kommer ut på fel ställe först men jag vill bara bli av med det och äntligen vara ärlig.

ALL KÄRLEK TILL ER TJEJER!!!!!!
//Milia
och för sista gången (med tårar denna gång)
er- Always number ten


Bilden tillhör Eskilstuna Kuriren

Bilden tillhör AKfoto.se


Kommentarer
Postat av: linnea!

woho! hejja piffen :D <3

2011-11-29 @ 17:39:25
Postat av: Rebecca Rulander

Lycka till i Hammarby & du vet att du alltid är

Välkommen tillbaka till united.

Always number ten!

2011-11-29 @ 17:45:03
URL: http://rebeccaarulander.blogg.se/
Postat av: Annis

Lycka till tjejen, gege järnet!!!Du har så mycket attge! Du är bäst!Kramfrån dina fans/ Hammarstens

2011-11-29 @ 19:57:12
Postat av: Annis

Oj stammar när jag skriver...hm!

2011-11-29 @ 19:58:23
Postat av: Jocke

Hmmm... ja ja. Break a leg där på Söder!!!

2011-11-29 @ 20:51:19
URL: http://tunavallen.se/
Postat av: lovisa

du är bäst och jag vet att du klarar av alla utmaningar du tar för dig! är så glad över vår tid i united tillsammans, klart den bästa någonsin, massor av kramar <3

2011-11-29 @ 21:13:56
URL: http://lovisaalantz.blogg.se/
Postat av: Biggan

Lycka till Milia du är en himla go tjej! Go for it girl! Vi önskar dig all lycka till // kramar från Lundbergarna

2011-11-29 @ 21:40:45
Postat av: Amanda Olsson

Fan va du är bra! Läser detta med tårar, av lycka såklart! Älskar dig o det här kommer vara det bästa du gjort. Kommer sakna dig, men ja har kirrat en sovplats i din feta lya sen!!

2011-11-30 @ 07:27:13
URL: http://amandaaolsson.blogg.se/
Postat av: Mormor och

Lycka till och många kramar från oss

2011-11-30 @ 10:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0